• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Medsökande lån på 350.000kr

soffi

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 April 2019
Meddelanden
201
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
Hej alla experter!

Jag är i stort behov av ett lån på 350.000kr. Vi har ett bolån på 1.4M tillsammans min sambo har Blanco lån på ca 150.000kr och en inkomst på ca 400.000kr och kanske 2 förfrågningar.

jag har en betydligt sämre uc med 3 st misskötta kredit (2st går ut detta året) inkomst på 260.000kr (pga av studier) och massa förfrågningar.

vi fick beviljat ett bolån hos Nordax bank på 400.000kr men när vi pratade med SEB som vi har våra nuvarande bolån hos så gick dom inte med på att vi har pantbrev hos en annan bank. Om vi tar det ändå så säger dom upp vårat bolån. SEB vill inte bevilja höjning av vårat bolån trots att huset är värderat till 4.3M pga av min dåliga uc.

nu tänkte jag som sista alternativ att söka på lendo Då min sambo inte vill ta ett lån ensam (pga av att man aldrig vet va som händer i framtiden då jag har ställt till det några gånger ekonomiskt) så undrar jag om det istället förstör våra chanser till lån om jag står som medsökande med en dålig uc? Han hade garanterat fått många erbjudanden om han stått ensam på lånet.

vad tror ni? Tacksam för råd och tips.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Har ni testat hos flera som ger bolån? Sbab tex? Skulle testa söka bolån hos samtliga innan blanco i erat fall.
 

soffi

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 April 2019
Meddelanden
201
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
Har ni testat hos flera som ger bolån? Sbab tex? Skulle testa söka bolån hos samtliga innan blanco i erat fall.
Problemet är ju att Ingen av storbankerna vill ge något lån pga av min uc. Och om Vi tar ett bolån hos någon annan bank så säger SEB upp vårat som vi har idag. Vi vill inte flytta över hela bolånet då vi har en väldigt bra ränta på 1,6%.
 

Ina

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
18 December 2015
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
99
Poäng
257
Tror ingen bank går med på att ni har bostaden som säkerhet på fler ställen, kanske kan ni flytta hela bolånet till annan bank som är mer medgörliga?
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Problemet är ju att Ingen av storbankerna vill ge något lån pga av min uc. Och om Vi tar ett bolån hos någon annan bank så säger SEB upp vårat som vi har idag. Vi vill inte flytta över hela bolånet då vi har en väldigt bra ränta på 1,6%.

Ni skulle få mycket lägre ränta på Sbab och andra ställen eftersom den är så lågt belånad.
 

soffi

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 April 2019
Meddelanden
201
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
Ni skulle få mycket lägre ränta på Sbab och andra ställen eftersom den är så lågt belånad.
Vi har försökt att Flytta över hela bolånet dit för ett tag sen men blev nekad då också pga av min uc.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp